Cinsel terapi, cinsel sorunlar konusunda eğitim almış deneyimli psikiyatrist ve psikologlar tarafından cinsel sorunları olan birey ya da çiftlere uygulanan bir tür davranış tedavisidir.

Cinsellik sadece cinsel organlarla sınırlı değildir. Cinsellikle ilgili duygular, düşünceler ve yerleşmiş inançlar vardır. Yerleşmiş inançların çoğu zaman hatalı olabildiği bilinmektedir.

İnsan davranışı ve cinselliği bedensel, psikolojik ve sosyal koşullardan etkilenir. Cinsel sorunların ve bozuklukların ortaya çıkışında kisinin bedensel ve psikolojik özellikleri ya da ikili ilişkilerin etkileşimleri etkili olabilir. Bu nedenle cinsel sorunların tedavisi de, oluşumunda rol oynayan etkenlere göre değişebilir.

Kişi ile görüşülerek sorunu ortaya çıkaran, yerleşmesine neden olan etkenler birlikte incelenir. Sorunun tedavisinde etkili olacak ilaç veya psikoterapiler seçilir. Cinsel sorun, tıbbi veya biyolojik bir nedene bağlı ise, tedavisi ilaç veya diğer tıbbi tedaviler olacaktır. Şayet cinsel sorun psikolojik etmenlerle ilişkili ise cinsel terapiler uygulanmalıdır.

CİNSEL TERAPİNİN TEDAVİ ETTİĞİ CİNSEL İSLEV BOZUKLUKLARI NELERDİR?

• Vajinismus
  • Erken Boşalma
  • Sertleşme bozukluğu
  • Disparoni (Kadında ağrılı cinsel ilişki)
  • Kadında ve erkekte cinsel istek bozukluğu
  • Kadında uyarılma bozukluğu
  • Kadın ve erkekte orgazm bozukluğu

Cinsel terapiste sadece cinsel işlev bozukluğunda başvurulması gerekmez. Ayrıca yeni duygusal ve cinsel teknikler elde etmek, çiftler arasında iletişimi arttırmak, seks sırasında erotik olmayan düşünceleri dışlamak, çiftlerin veya bireylerin kendilerini tanımalarını sağlamak ve seks hayatınızı daha keyifli hale getirmenin yollarını öğrenmek için de cinsel terapiste başvurulmaktadır.

Siz de cinsel sorunlarınızı çözerek sağlıklı keyifli bir cinsel yaşama sahip olmayı isterseniz muayenehanemize bekleriz.